Overclockers i LuleåKontakta oss

Mitt kontoLogga in
Kundkorgen () Summa: 0 kr

Returer/RMA

Reklamationer

Konsumentköplagen föreskriver 3 (gäller köp gjorda efter 1 april 2005, tidigare 2 år) års reklamationsrätt för privatpersoner, oavsett vilken garantitid som gäller på en produkt. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Vid reklamation efter det att garantitiden utgått skall köparen kunna påvisa att det uppkomna felet fanns på produkten redan vid leveranstillfället. Du bör därför undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria och fungerar som de skall samt att de har de egenskaper som du förväntade dig.

 

Skadade försändelser

Om en produkt/försändelse skadats i transporten skall detta snarast anmälas till Posten via telefon 020-23 22 21 (kundtjänst privatkund öppet vardag mellan 08.00-18.00) och till Overclockers AB Kontakta oss, går även normalt att anmäla via utlämningsstället.Du bör under inga omständigheter lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om du tror att innehållet är oskadat! Vid utvändigt synliga skador skall detta anmälas vid mottagandet(samma dag) till Overclockera AB samt Posten, dolda skador skall reklameras inom 5 dagar från mottagandet. Underlåtelse att anmäla transportskada inom denna tid förverkar reklamationsrätten på produkten, då det inte i efterhand kan bevisas hur skada uppstått.

 

Returer

För att göra en returförfrågan går ni in på Kontakta oss. Information vi behöver i meddelandet ang. din retur är ordernummer eller fakturanummer, vilken produkt och antal ni vill returnera samt en beskrivning varför ni vill returnera produkten.

Blir er returförfrågan godkänd får ni en ett unikt returnummer som ska vara synligt på det yttre emballaget av ditt paket. Observera att ett returnummer endast är giltigt under 14 dagar och varan måste insändas till Overclockers AB inom denna tid.

Er vara skall förpackas väl och stötskyddad i godkänt ytteremballage (t.ex. pappkartong eller liknande), varor insända i kuvert, påsar, med adresslappen klistrad direkt på varans originalkartong returneras till kund utan åtgärd. Produkter som levereras av oss i ESD-emballage (antistatskyddat material) ska returneras till i ESD-emballage.

Alla returer måste returneras med Postens Företagspaket 16:00. Returer som sänds med Postens MyPack eller liknande tjänster kommer inte att hämtas ut och kommer att returneras till kund enligt Postens bestämmelser.

När er leverans har anlänt till vårt lager så behandlas ditt ärende inom 2-3 arbetsdagar.

Om er vara skickas in för reparation, service eller eventuellt utbyte så måste eventuella tillbehör medfölja som t.ex. strömadaptrar, kablar, CD-DVD-skivor m.m.

Returnerade varor funktionstestas efter er felbeskrivning. Om varan är defekt kommer felet avhjälpas genom antingen reparation eller utbyte. Finns er vara Ej kvar i sortimentet eller har utgått så byts varan ut mot likvärdig vara. Om er vara felsöks och är felfri returneras den till kund. Overclockers AB förbehåller rätten att debitera en avgift på felaktiga returer med en kostnad från 250:- exkl. moms. för att täcka upp frakt- och hanteringskostnader. Ingen avgift debiteras för defekt vara.