Overclockers i LuleåKontakta oss

Mitt kontoLogga in
Kundkorgen () Summa: 0 kr

Villkor

Giltiga per 20/2-13

Som kund som handlar/handlat hos Overclockers AB så omfattas du av Konsumentköplagen, Konsumenttjänstelagen och Distansavtalslagen.

Giltighet

Overclockers AB:s allmänna försäljningsvillkor för konsumenter gäller från och med ovan angivna datum och ersätter samtliga tidigare publicerade försäljningsvillkor från Overclockers AB. Varorna som presenteras på Overclockers AB:s hemsida utgör Overclockers AB:s ordinarie sortiment. Vid eventuella fall utav skillnader mellan villkor, produktinformation eller priser angivna på Overclockers AB:s hemsida och i övriga publikationer, exempelvis nyhetsbrev, så är det informationen på hemsidan som gäller.

Priser och Betalningsmöjligheter

Priset som vi presenterar på Overclockers AB:s hemsida uppdateras i realtid och visas inkl moms. Du som kund kan själv välja att få priserna presenterade utan moms med vetskap att moms alltid tillkommer.Priset är deklarerade i svenska kronor och frakt tillkommer på varje beställning enligt nedan.

Overclockers AB har rätten att ändra offererade priser på hemsidan och i övriga publikationer utan försiggående avisering. Mellan Overclockers AB och kund gäller det avtalade priset om inget särskild överenskommelse gjorts.

Försäljning sker mot kontokort som utfärdats i Sverige. Som kund kan du även välja betalning mot faktura eller genom delbetalning, vilket Overclockers har ett samarbete med Klarna som ansvarar för kreditbedömning, avisering samt betalningsmottagning. Betalningsvillkoret är 14 dagar och vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr plus dröjsmålsränta med 25.50% . 

Genom vårt samarbete med Klarna så kan vi erbjuda dig som kund möjligheten att dela upp din betalning. Köpesumman kan vara mellan 1000 kr upp till 50000 kr. Du som kund kan ha ett eller flera aktuella delbetalningar där Klarna kommer sammanställa dessa under samma kontofaktura varje månad. Du kan när som helst under delbetalningstiden självklart betala hela din kvarvarande skuld.

Om du väljer att dela upp din betalning på ditt köp och bekräftar din order så kommer en ansökan om delbetalning att göras hos Klarna. Du kommer få ett omgående svar på om din ansökan har beviljats och vi på Overclockers kan därefter behandla din order.Skulle din ansökan mot förmodan bli nekad så kan du gå tillbaka till kassan och välja ett annat betalningssätt.

Vi på Overclockers genomför ingen försäljning till omyndiga eller beställare under 18 år. Beställare under 18 år skall ha målmans tillstånd och detta före köpets genomförande. Beställningar som utan medgivande gjorts i annan persons namn och som medför ekonomiska eller annan skada för Overclockers polisanmäls. Leveranser sker endast inom Sverige.

Order

Vid orderläggning skickas en mottagningsbekräftelse till kunden rubricerat som ”Hej (mottagarens namn)” via e-post. Detta mejl innehåller informationen om beställningen. I samband med att ordern betjänas från Overclockers AB:s lager, så får kunden via e-post besked att order är på väg.

Vid en uppenbar felaktighet såsom förklaringsmisstag eller liknande, rörande priset eller den produktinformation som lämnats i mottagningsbekräftelsen eller fakturan, så har Overclockers AB rätt att korrigera denna information varpå en ny mottagningsbekräftelse och faktura skickas ut. Du som kund har rätten att avbeställa order utan extra kostnad om du inte accepterar korrigeringen.

Om en betalning går via Klarna så reserverar Overclockers för slutförsäljning av beställda produkter under behandlingstiden av kundens kreditansökan.

Företag kan efter ansökan, erhålla fakturabetalning. För ansökan om faktura företag, skicka ett mail till ekonomi@oc.nu. Antalet kreditdagar är antingen 20 eller 30 dagar/netto vilket meddelas efter kreditkontroll. Stat, kommun och landsting erhåller alltid, efter godkänd ansökan, 30 dagar netto. Val av betalningssätt sker i "Kassan".

Frakt

Frakten tillkommer på samtliga order som görs hos Overclockers AB. Där den totala frakten räknas ut baserat på antalet kolli, deras vikt och volym där varan kan antingen skickas via postpaket, företagspaket eller pall. Grundfrakten är från 69 kr inkl moms per order som levereras som postpaket. För gods som levereras som företagspaket debiteras 139 kr exklusive moms. För gods som måste levereras på pall debiteras du 695 kr inkl moms.

Fraktsätt

Privatpersoner

Ditt paket levereras med postpaket endast inom Sverige. Paketet levereras till ditt närmaste utlämningsställe för posten. Undantag är om ditt paket väger mellan 20 - 25 kg då kommer ditt paket att lämnas på din postterminal för uthämtning. Pall eller paket som har en vikt över 35 kg lämnas på postens tunggodsterminal för uthämtning. Beställningar mottagna innan 16:00 behandlas och går att hämta ut i vår butik i Luleå samma dag.

Företag

Företagspaket som skickas går under Svenska postens tjänst företagspaket 16.00 och leveras ut till ditt företag

Speciella avvikelser

OC datorer som överstiger 20 kg i vikt eller volym skickas automatiskt med företagspaket och kan ta en dag extra att leverera.

TV-apparater har en fraktkostnad från 395:- ink moms, Fraktkostnad anges på produkten. (Se produktbeskrivning).

Leverans

Du kan välja leverans med Posten eller att själv hämta din beställning i våran butik i Luleå. Alla leveranser sker normalt med svenska Posten och utförs i enlighet med deras gällande regler för respektive fraktsätt. Fraktkostnaden presenteras i "Kassan" i samband med beställning. Information gällande regler för respektive fraktsätt finner ni via www.posten.se. Det är köparens ansvar att adresser som angivits vid beställning äger sin riktighet. Godssökning av kolli är möjligt via "Mina Sidor" på Overclockers AB:s hemsida eller via www.posten.se. Det åligger kunden att, inom skälig tid från avsändandet, följa upp och hämta ut beställda produkter. Skälig tid kan variera mellan 10-20 dagar beroende på fraktsätt. Oc.nu förbehåller sig rätten att neka leveransen av samtliga produkter med anledning av exempelvis kraftiga prissvängningar, oförutsedd lagersituation, ogynnsam konkurrenssituation, force majeure etc.

Leveranstider

Lagerförda produkter skickas normalt samma arbetsdag för order oss tillhanda innan kl 14.00.Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar från det att produkterna lämnat vårt lager. Bekräftade datum anger när tillverkaren/leverantören meddelat att produkten kommer till vårt lager. Preliminära/obekräftade datum som presenteras på Overclockers AB:s hemsida skall anses som vägledande och kan förändras. Vid beställning av PC som skall produceras tillkommer ca 2-4 dagars produktionstid. I de fall köparen anser att leveransen dröjer på sådant sätt att kunden inte längre önskar motta ordern är det på köparens ansvar att nämnda order avbeställs i enlighet med de föreskrifter som återfinns i dessa köpvillkor. Alla order lagda via Overclockers AB:s hemsida levereras normalt som samleverans, så snart alla beställda produkter finns i lager. Delleverans av order sker endast på kunds begäran och medför ytterligare fraktkostnad för kund.

Beställningar mottagna innan 14:00 behandlas och skickas samma dag och når dig vanligtvis inom 2 arbetsdagar om varorna finns i lager.

Så fort ditt paket har lämnat Overclockers så skickas en automatisk leveransbekräftelse med bifogat kollinummer ut till dig så att du kan spåra ditt paket. Du spårar dit paket via postens hemsida eller under "Mitt konto". När paketet når ditt utlämningsställe så skickas en paketavisering via SMS till de angivna numret på din kundbild. Om din kundbild saknar ett mobilnummer kommer en pappersavi att skickas hem till dig. Du kan alltid hämta ut ditt paket utan din pappersavi, det du då behöver är ditt kollinummer samt legitimation.

Fel vid leverans

Transportskador

Om en produkt/försändelse skadats i transporten skall detta snarast anmälas till Posten på telefonnummer 020-23 22 21, normalt via utlämningsstället. Vid utvändigt synliga skador skall detta anmälas vid mottagandet(samma dag), dolda skador skall reklameras inom 5 dagar från mottagandet. Underlåtelse att anmäla transportskada inom denna tid förverkar reklamationsrätten på produkten, då det inte i efterhand kan bevisas hur skadan uppstått. Det är därför väldigt viktigt att du undersöker varan då den levereras för att se att ingen skada skett under transporten.

Fel produkter eller övriga frågor ang. din försändelse

Om du fått fel vara levererad eller om en vara saknas i din försändelse så kontaktar du Overclockers kundservice.

Förändring och avbeställning

Du har möjlighet att kostnadsfritt ändra din order fram till dess att paketet packas hos Overclockers AB. Ändring kan ske per telefon till 0920-77580 eller per e-post: order@oc.nu. Efter att din order paketerats kan ändringar inte göras.

Som kund har du möjlighet att avbeställa din order utan avgift fram till dess att försändelsen finns för avhämtning på ditt postkontor/utlämningsställe. Avbeställning skall meddelas Overclockers AB per e-post till (order@oc.nu).

Garantier

Garanti ges av producenten, distributören eller försäljaren och gäller alla fel på produkten som inte är uppkomna av användaren genom oaktsamhet eller med vilje. Samtliga produkter i vårt sortiment omfattas av minst ett (1) års garanti om inget annat anges, med undantag för plomberad programvara, förbrukningsartiklar (t.ex. bläckpatroner) samt vissa typer av komponenter såsom fläktar, batterier och ac-adapters. I de fall en tillverkare/leverantör tillhandahåller längre garantitid än ett år omfattas givetvis produkten av denna garantitid. Vissa leverantörer tillhandahåller egen serviceorganisation gällande garantiärenden, information gällande detta finner ni via sidan Kundtjänst/support.

Konsumentens ångerrätt vid distansavtal

Konsumenten är skyddad under Konsumentskydd vid distansavtal (2005:59) samt under hemförsäljningsavtalet och har i vissa fall rätt att lämna ett köp genom att lämna eller sända ett meddelande till Overclockers AB inom 14 dagar (eller i tjänliga fall inom 7 arbetsdagar) från den dagen som kunden tog emot varan eller en väsentlig del utav försändelsen. Ångerrätten gäller inte på datorprogram, ljud- och bildupptagningar där förseglingen har brutits. Med försegling åsyftas även den tekniska plomberingen (så som serienummer). Full ångerrätt gäller förutsatt att varan är i nyskick. Där nyskick innebär, förutom att varan ska vara oanvänd och oskadad, också har alla etiketter och kartonger/förpackningar är intakta och oskadade. Vid ångrat köp kommer du som kund få tillbaka dina pengar omgående efter att vi på Overclockers AB har fått tillbaka produkten eller senast 30 dagar ifrån mottagandet. Observera att ångrat köp ej är möjligt på OC datorpaket eftersom de monteras och installeras på beställning.

Begäran om ångrat köp görs via mail (order@oc.nu). Vid ångerrätt är det kunden som står för returfrakten. Varan bör förpackas väl (lämpligt i samma emballage som produkten skickades ifrån Overclockers AB) om eventuella transportskador uppstått pga. bristfällig emballering så kommer detta debiteras på dig som kund. Varor som returnerats mot postförskott kommer inte att lösas ut.

Öppet köp

För varor där ångerrätten enligt distansavtalet gäller så godtar Overclockers AB retur mott full återbetalning av köpesumman upp till 14 dagar efter fakturadatum. För att du som kund skall kunna åberopa öppet köp så får produkten inte vara öppnad, använd eller förstörd. Öppet köp gäller enbart konsument (privat person) och inte företagskunder. För företagskunder gäller returrätten på obruten produkt inom 10 dagar från mottagningsdatum.

Reklamationer

Konsumentköplagen föreskriver 3 (gäller köp gjorda efter 1 april 2005, tidigare 2 år) års reklamationsrätt för privatpersoner, oavsett vilken garantitid som gäller på en produkt. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Vid reklamation efter det att garantitiden utgått skall köparen kunna påvisa att det uppkomna felet fanns på produkten redan vid leveranstillfället. Du bör därför undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria och fungerar som de skall samt att de har de egenskaper som du förväntade dig.

Skadade försändelser

Om en produkt/försändelse skadats i transporten skall detta snarast anmälas till Posten via telefon 020-23 22 21 (kundtjänst privatkund öppet vardag mellan 08.00-18.00) och till Overclockers AB via vår Kundtjänst, går även normalt att anmäla via utlämningsstället. Du bör under inga omständigheter lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om du tror att innehållet är oskadat! Vid utvändigt synliga skador skall detta anmälas vid mottagandet(samma dag) till Overclockera AB samt Posten, dolda skador skall reklameras inom 5 dagar från mottagandet. Underlåtelse att anmäla transportskada inom denna tid förverkar reklamationsrätten på produkten, då det inte i efterhand kan bevisas hur skada uppstått.

Returer

För defekta produkter som omfattas av garanti så gör kunden en returanmälan under "Mina Sidor" för att få ett RMA-nummer. Alla returer till oc.nu måste vara märkta med erhållet RMA-nummer. Kunden ansvarar för att produkten emballeras enligt de rekommendationer som anges i RMA-bekräftelsen. Bekräftelsen sänds till mailadressen som kunden registrerat på sitt kundnummer. Produkter vilka levereras från oss i ESD-emballage (antistatskyddat) skall även returneras till oss i ESD-emballage. Vidare skall produkten insändas i stötskyddande emballage, vilket normalt innebär ytterlåda fylld med stötdämpande material vari produkten placeras. Vadderade kuvert är normalt inte att anse som stötskyddande emballage. PC skall återsändas i det emballage vilken produkten var förpackad i vid leverans ifrån Oc.nu, eller emballage med motsvarande funktionalitet. Kund ombesörjer och betalar returfrakten i samband med returer. Vid garantiärenden skickar oc.nu en fraktsedel till kunden som betalas av oc.nu. Returer gällande garanti, eller reklamation, där produkten inte är behäftad med garantifel eller där otillräcklig felbeskrivning inte medföljt kommer att återsändas till kunden och en avgift på 200:- exkl. moms (250:- inkl. moms) kommer att utgå. Detta för att täcka våra kostnader för felsökning och hantering. Kostnaden för frakter tillkommer. Retur vilken insänds utan RMA-nummer kommer att returneras utan åtgärd. Även försändelser mot postförskott eller som kräver avhämtning kommer att lämnas utan åtgärd. Vi förbehåller oss rätten att ersätta defekt produkt med likvärdig eller bättre i de fall identisk produkt inte finns. Observera att erhållande av RMA-nummer inte är att likställa med godkänt returärende. Vid retur av lagringsmedia eller produkt innehållande lagringsmedia, kan inte Overclockers AB ställas till ansvar för ev. förlust av, på mediet sparad, information.

Ansvarar för fel

Rådande fel som Overclockers AB ansvarar för, åtar sig Overclockers AB att på egen bekostnad rätta till felet genom reparation, omleverans eller återbetalning av köpeskillingen, om detta kan ske utan väsentlig kostnad eller olägenhet för Overclockers AB. Ytterligare rättigheter för kund kan följa av respektive tillverkares egna till slutkund riktade garantier. Overclockers AB:s ansvar till följd av fel i vara begränsat till vad som anges i dessa allmänna försäljningsvillkor samt och vad som anges i konsumentköplagen (1990:932). I och med detta bär Overclockers AB inget direkt eller indirekt ansvar för till exempel; men ej begränsat till- inkompatibilitet, leveransförseningar, skadebringande egenskaper i varor, produktansvar, förlust i näringsverksamhet, driftavbrott, förlust av lagrad information, merarbete eller annan ekonomisk skada. Vi föreslår att ni som kund alltid tar en backup på viktig data, då Overclockers AB inte kan återskapa eller ta backup på kundernas data i händelse av en reklamation till tillverkaren.

Support

Teknisk support omfattar hjälp vid felsökning, enklare installationshjälp av programvaror, samt allmän produktinformation och rådgivning före köp. För djupare teknisk support äger vi oss rätten att hänvisa kunden till respektive tillverkares supporttjänst. I de fall ett antal produkter köps utan montering omfattar supporten endast teknisk information per enskild produkt och inte på det slutgiltiga systemet. Supporten gäller alltså inte t ex inkompatibilitet mellan komponenter såvida kunden inte beställt produkterna inkl. montering.

Hantering av personuppgifter

Overclockers AB är personuppgiftsansvarig för de uppgifter som du som kund lämnar till Overclockers AB. Dina uppgifter kommer enbart lagras för att vi skall kunna uppfylla våra förpliktelser mot er som kund samt i marknadsföringssyfte. Du som kund kan när som helst ändra på dina uppgifter (inklusive att säga upp direktutskick) genom att logga in på vår hemsida med ditt registrerade E-postadress och lösenord. Om du inte har tillgång till en dator kan du även nå oss på telefonnummer 0920-775 80.

Vi på Overclockers AB vill förtydliga att enligt personuppgiftslagen (PUL) har du som kund rätt att få ta del av information som vi har registrerat på dig, om något av informationen är felaktig eller anses från kundens sida oväsentlig kan du begära att informationen rättas eller tas bort från vårt register. Vi på Overclockers AB önskar då att ni tar kontakt med vår kundtjänst om så är fallet. Vi vill även försäkra er om att era personuppgifter inte kommer säljas eller överlåtas till en tredje part eller andra personer i annat fall än där det krävs för att fullfölja en leverans.

Hantering av kundkonton

Dina inloggningsuppgifter (E-postadress och lösenord) för kundkontot hos oss på Overclockers AB:s hemsida skall hanteras så att ingen obehörig person kommer åt uppgifterna. Om du lånar ut dina inloggningsuppgifter till någon annan så bekräftar du att du tillåter personen i frågan rätten att lägga en beställning i ditt namn och där du nu är betalningsskyldig för denna beställning. För ett kundkonto som tillhör en juridisk person, så anses samtliga personer som har tillgång till inloggningsuppgifterna till det utförda kontot vara behöriga att lägga beställningar för den juridiska personen. Om du misstänker att någon obehörig person har fått tillgång till dina inloggningsuppgifter så är det din plikt att ögonblickligen meddela Overclockers AB detta och att byta ditt lösenord.

Särskilt villkor gällande programvaror

Vid köp utav programvaror erhålls kunden inte någon annan rätt än vad som följer med det särskilda villkoret/licensavtalet som finns förpackad med respektive programvara.

Övrigt

  • Vi reserverar oss för tryckfel, fel i information samt för fel i varuspecifikationer, ej lagerförda varor kan ha felaktigt pris, ring eller e-posta för dagspriser. Alla bilder är att se som illustrativa och behöver inte återge produktens exakta utseende och beskaffenhet.
  • Alla namn och beteckningar som presenteras på Overclockers AB hemsida är i förekommande fall registrerade varumärken.

  • De uppgifter som lämnas genom denna sammanställning utgör inte eller ger inte uttryck åt om användbarhet, lämplighet, garanti mm annat än där så är direkt angivet. Vi på Overclockers vidhåller rätten till ändringar av information, inklusive – men ej begränsat till, -priser, teknisk specifikationer samt produkterbjudanden utan föregående avisering. Härigenom publicerad prisuppgifter- och fakta, dokument, grafik m.m. kan innehålla grafiska/typografiska fel och/eller tekniska fel.

  • Overclockera AB avskriver sig från allt ansvar vad gäller varje sådan information såväl som annan refererad information/dokumentation inom eller länkad till denna publikation.

  • Om en eventuell tvist uppkommer så kommer Overclockers AB följa den Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

  • De aktuella erbjudanden som erbjuds från Overclockers AB gäller så länge lagret räcker, om ingen annan information tilldelats.

  • Alla produkter som Overclockers AB säljer kan användas i Sverige och skall innehålla en manual antingen i fysisk form eller digital från tillverkaren utav produkten.

ASUS_Cashback_EU_Overclockers